Monday, April 13, 2009

Penang vs Kelate

Kawan gue buat makan2 lagik..dia ajak gue skali..gue tanya, apa menunya?..katanya laksa, hah..laksa lagik..ekceli dorang plan nak masak2 kat rumah gue..last2 x jadik..
gue btolak dari rumah +- kol 12 noon..ala bukan jauh pon, sg. cincin jek, berjiran dengan uia..
senarnya dah lama gue beli kuah rojak, masa tu gue beli kat jusco, dorang buat jual2 hasil pertanian tu..plannya gue nak makan colek la, i.e. colek woh pauh (sila telan air liur masing2)..
tapi kalau nak makan colek ni, kena ramai2 baru best (pakat berebut)..
tup2 gue bawa la skali kuah rojak tu ke rumah kawan gue..
gue singgah pasaraya TS Mega, cari 'woh pauh hok lemok tu'..yang kulit hijau tu..
xdop rupa2nya...
x puashati ni, kena carik jugak..last2 gue berenti kat tepi jalan selepas stesen minyak Shell tu..(MRR2)..gue pun tibai ler..beli woh pauh rm5, jambu yang xde biji tu rm5, pisang rm3..ha, mengidam sangat nak makan colek woh pauh tu..hehe..
mmm, bercerita pasal penang vs kelate nih..senarnya kawan gue buat 2 jenis laksa, laksa penang n laksa kelate..fuh memang sedap gilerz..gue, kalau ikut dua2 gue makan laksa tu..tapi entah macamana gue rasa gue ni lebih suka laksa kelate la..gue rasa cam sedap sangat kawan gue masak tu..(kecur liur)..dengan pekatnya, masin cukup, manis cukup..kira cukup rasa la..
so, lenkali, kalau orang tanya gue, "jaa, mu nok lakso penang ko lakso kelate"..gerenti gue akan cakap, "lakso kelate"...fuh..meleleh..
sayangnya, gue lupa nak amik pic..mmm, nanti suruh kawan gue buat lagi la..haha..

2 comments:

  1. ooo..
    sedap tuh...
    kelate vs penang..
    kalu aku...
    penang laa bessss...
    hohooo...
    =)

    ReplyDelete
  2. >my-sedap woo mckak masok lakso kelate..ko x caya try ar.

    ReplyDelete